case.

 
Vilket resultat ett inlägg uppnår i form av räckvidd beror i första hand på om det engagerar och intresserar våra följare. Inlägg som kompletterar vårt dagliga innehåll på ett naturligt sätt är grundförutsättningen för ett samarbete.

En Facebooksida med många interaktioner presterar alltid högre resultat för det enskilda inlägget, oavsett om det avser organisk eller sponsrad räckvidd. Hur många följare en sida har spelar mindre roll. 

 

                                                                                            Heikki Koskelainen, Grundare. 

Några exempel på inlägg och vad de uppnått i organisk räckvidd på våra Facebooksidor med tema Norrland och Västkusten. 

norrland.

NORRLANDS MAGISKA LJUS
I samband med Österrikes största turistmässa i Wien, delades samtidigt videon om "Norrlands magiska ljus".

SVERIGES VACKRASTE STAD
Arkitekturupproret valde Sundsvall i Medelpad som Sveriges vackraste stad.
Fördjupad information om Medelpad finns bifogad som länk till vår portal NorrlandMagic.se.

SOLAR EGG
Riksbyggen hedrade Kiruna med konstverket "Solar Egg". Symbolen är en hyllning till den nya staden. 

MATKULTUREN 
Matkulturen i Norrland är en viktig kulturbärare.  

MATRESAN I NORRLAND
Sveriges Radios matprogram ”Meny” i P1 hade temat norrländsk matkultur. Sändes i 8 avsnitt. Inlägg delades vid varje tillfälle. Snitträckvidd per avsnitt blev 25 000 personer. Exempel på räckvidd från ett av dem. En länk till en samlingssida för avsnitten finns på vår portal NorrlandMagic.se. 

västkusten.

BOHUSKUSTEN
Sommar längs några av pärlorna längs kustområdet. 

HUMMERSÄSONGEN
Hummer en av skaldjursdelikatesserna. Säsongstart för fisket. 

SALVADOR DALÍ
Nordens största utställning med skulpturer av Salvador Dalí invigd i Kungshamn.

TJÖRN
En av de unika kommunerna längs Bohuskusten. 

HUNNEBOSTRAND
Idylliska samhället Hunnebostrand.
En av de bäst bevarade kustsamhällena längs Västkusten. 

Vid en kampanjuppföljning redovisas alltid statistiken för inlägget direkt från Facebook Analytics enligt exemplen ovan " Resultat för ditt inlägg". Längre samarbeten bygger Ert varumärke och skapar alltid sammantaget självklart bättre effekter på lång sikt än bara ett enskilt inlägg. 

I samband med kampanjer kan föreslås kombination med sponsrade inlägg. För att kunna
nå ut till fler, definiera målgrupp och en knapp för "Call to Action" samt parallellt  köra kampanjen på Instagram då krävs ett upplägg med sponsrade inlägg.